
iloveithaki.gr, 26/10/2025
γράφει ο νιόνιος ο μανιάς του μήδη
ένα ακόμα γέρικο επιβατικό έμεινε στη μέση.
κι εμείς μαζί του.
είχε μπουνάτσα.
αν είχε θάλασσα, τι θα γινόταν;
μπορείτε να το φανταστείτε;
οι επιβάτες να κοιτούν τη κυλλήνη από μακριά,
οι εφοπλιστές να κοιτούν τα κέρδη τους από κοντά.
το «κεφαλονιά» της levante ferries σταματημένο ξανά.
δεύτερη φορά σε ενάμιση μήνα, πέμπτη σε δύο χρόνια.
ένα πλοίο του 1974, που το λένε «κόσμημα».
κόσμημα για ποιόν;
για εκείνον που το έχει και το ξεζουμίζει μέχρι να βουλιάξει;
ή για τον εργάτη που δουλεύει ατελείωτες ώρες πάνω σε μια πλωτή μηχανή χωρίς ανάσα;
κι όλα αυτά με μπουνάτσα. φαντάσου να ’χε θάλασσα.
οι μηχανές σωπαίνουν, το πλήρωμα τρέχει, και το κράτος κοιτάζει αλλού.
στη στεριά το χρήμα δεν έχει μυρωδιά, στη θάλασσα μυρίζει πετρέλαιο, ιδρώτα και φόβο.
μιλάνε για “επενδύσεις”, “επιδοτήσεις”, “τουρισμό”.
μα δεν μιλάνε για συντήρηση, για ανθρώπινες βάρδιες, για ασφάλεια.
όλα για το κέρδος.
όχι για τον άνθρωπο.
το λένε “ναυτιλιακή πολιτική” και σημαίνει να ταξιδεύεις με πλοία μισού αιώνα,
να πληρώνεις πανάκριβα εισιτήρια,
να προσεύχεσαι να μη μείνεις μεσοπέλαγα.
οι κυβερνήσεις αλλάζουν, οι εφοπλιστές μένουν.
πάντα με το χέρι στην τσέπη του κράτους και το πόδι στον σβέρκο του λαού.
κι όταν συμβεί το κακό, θα πουν πάλι «ανθρώπινο λάθος».
μα το λάθος έχει όνομα: κέρδος.
το τραγούδι μας δεν αλλάζει:
ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας.
διαλέγουμε.
δύο άρθρα που βρήκα για το ίδιο θέμα, του ΕΚΚΙ και του ΚΚΕ
ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗΣ ΕΔΡΑ: Λ. ΑΝΤΩΝΗ ΤΡΙΤΣΗ 119, ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, 28100 ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 26710 222262 ΚΑΙ 6970231864 e-mail: ergatikokentroki@gmail.com και grammateiaekki@gmail.com
Τα κέρδη τους βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές μας!
Το πλοίο «Kefalonia» της Levante Ferries βρίσκεται από τις 12 το μεσημέρι έξω από το λιμένα της Κυλλήνης χωρίς μηχανές λόγω «τεχνικού προβλήματος», όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, φορτωμένο με πάνω από 300 επιβάτες και 100 οχήματα, που αναμένουν εγκλωβισμένοι να αποκατασταθεί η βλάβη για να γυρίσουν στο λιμάνι της Κυλλήνης. Η δεύτερη βλάβη του εν λόγω πλοίου σε 1.5 μήνα και η πέμπτη του μέσα σε ούτε δύο χρόνια, αποδεικνύει αυτό που καιρό τώρα προειδοποιούν τα εργατικά και ναυτεργατικά σωματεία: Τα κέρδη των εφοπλιστών δημιουργούν όλες τις προϋποθέσεις για να υπάρξουν νέα «Τέμπη» στη θάλασσα. Αυτές είναι οι συνέπειες όταν «κόσμημα» του στόλου που μεταφέρει το λαό της Κεφαλονιάς, της Ιθάκης, της Ζακύνθου είναι ένα υπέργηρο πλοίο, κατασκευασμένο το…1974, που κάνει δρομολόγια καθημερινά και νυχθημερόν, όταν η υπερεντατικοποίηση των εργατών βαράει κόκκινο, όταν –πάνω απ’ όλα- τα μέτρα ασφαλείας υπολογίζονται σαν κόστος και οι μεταφορές αποτελούν ένα πανάκριβο εμπόρευμα. Αυτές είναι οι συνέπειες των πολιτικών της Ε.Ε., των κυβερνήσεων που έπιναν και πίνουν νεράκι στο όνομά της, των πολιτικών δηλαδή που λογαριάζουν μόνο πως θα φουσκώσουν κι άλλο τα κέρδη των μονοπωλίων. Απαιτούμε εδώ και τώρα: Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια των επιβαινόντων. Να υπάρξει άμεση και επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία και τις λιμενικές αρχές. Σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές μεταφορές για όλο το λαό, με όλες τις απαραίτητες προβλέψεις για τα πιο ευάλωτα τμήματα και τις ειδικές ανάγκες τους. Να σταματήσει εδώ και τώρα η απάνθρωπη υπερεντατικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων στις θαλάσσιες μεταφορές, πράγμα απαραίτητο τόσο για τη δική τους ασφάλεια και υγεία όσο και των επιβατών. Το σύνθημα «Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» συνεχίζει να είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. 25/10/2025 Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗΣ
Για την βλάβη στο πλοίο «Κεφαλονιά»
Η Τ.Ε. Κεφαλονιάς και Ιθάκης του Κ.Κ.Ε. με αφορμή την βλάβη του πλοίου «Kefalonia» της Levante Ferries στις 25/10 επισημαίνει στο λαό της Κεφαλονιάς τους κινδύνους που επικρατούν με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού όπως και των γειτονικών νησιών. Πιο συγκεκριμένα το πλοίο βρίσκεται από τις 12 το μεσημέρι έξω από το λιμένα της Κυλλήνης χωρίς μηχανές λόγω «τεχνικού προβλήματος», φορτωμένο με πάνω από 300 επιβάτες και 100 οχήματα, που αναμένουν εγκλωβισμένοι να αποκατασταθεί η βλάβη για να γυρίσουν στο λιμάνι της Κυλλήνης. Αυτή είναι η δεύτερη βλάβη του εν λόγω πλοίου σε 1.5 μήνα και η πέμπτη του μέσα σε ούτε δύο χρόνια. Η κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα και ιδιαίτερα στα πλοία που εξυπηρετούν τα νησιά μας είναι αποτέλεσμα των κατευθύνσεων της ΕΕ που εφαρμόζουν διαχρονικά όλες οι αστικές κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) που για να αυγατίζουν τα κέρδη τους οι εφοπλιστές, έχουν απελευθερώσει τα όρια ηλικίας των πλοίων, με αποτέλεσμα πλοία, πενήντα χρόνων όπως το ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ να ταξιδεύουν ακόμα με ότι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος … Πρόκειται επίσης, για την ίδια πολιτική, που καταπατά τα δικαιώματα των εργαζομένων στα πλοία, απελευθερώνει τις τιμές στα εισιτήρια, επιδοτεί τους εφοπλιστές ακόμη και με αφορολόγητο πετρέλαιο, στέλνει τα στρατευμένα παιδιά του ελληνικού λαού και τα στελέχη των ΕΔ ακόμη και εκτός συνόρων, για να διασφαλίσει τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Το ΚΚΕ επισημαίνει ότι όσο οι θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελούν πεδίο κερδοφορίας στα χέρια των εφοπλιστών οι ανάγκες του λαού θα έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Σύγχρονο και αναγκαίο σήμερα είναι να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη επικοινωνία του νησιού με ασφαλή πλοία, δρομολόγια που θα εξυπηρετούν όλη τη διάρκεια του χρόνου τις ανάγκες του λαού της Κεφαλονιάς και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών, με φτηνά εισιτήρια επιβατών και οχημάτων με τήρηση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. • Απαιτούμε: • Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με απόσυρση των υπέργηρων, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων αποκλειστικά δημόσιων λιμενικών εγκαταστάσεων,. • Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων – εμπορευμάτων) κατά 50% για όλους, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές. • Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑΜΕΑ, χρονίως πάσχοντες. • Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά. • Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση. • Μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%. Αποδεικνύεται ξανά ότι οι φθηνές, σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες (θαλάσσιες, χερσαίες, αεροπορικές) απαιτούν σύγκρουση με την κερδοφορία του κεφαλαίου, με τη στρατηγική της ΕΕ, το κράτος, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα που τους υπηρετούν. Αργοστόλι, 25-10-2025. Η Τ.Ε. Κεφαλονιάς και Ιθάκης του ΚΚΕ.
